Felhasználói feltételek
Általános szerződési feltételek A jelen ÁSZF tartalmazza a http://esernyomania.hu/ (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház címe: http://esernyomania.hu/
A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév / Név: Kálmándi Sándor EV.
Cím: 4336 Őr Rákóczi út 56.
Telefon: +36 30 339 75 32
E-mail: info@esernyomania.hu
Áruház neve: http://esernyomania.hu
Adószám: 68586814-1-35
NAIH szám:
Tárhely-szolgáltató: Sakál Média Kft (1156 Budapest, Páskomligeti utca 57. 2. em. 10.) info@sakalmedia.hu
Az általános szerződési feltételek elfogadása
1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
A megrendelés lépései:
1. A regisztráció menete
2. A kosár használata
3. A megrendelés összeállítása
4. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
5. A megrendelés elküldése
6. A megrendelés visszaigazolása
Megrendelés módosítása, törlése
Megrendelés módosítása, törlése A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről.
Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek!
Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton.
A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefonos úton kerülhet sor (email cím, telefon).
Az adásvételi szerződés létrejötte:
1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
ADATVÉDELEM
1. Adatkezelés célja, jogalapja
1.1. Az adatkezelés célja az Ügyfél azonosítása az alábbiak maradéktalan teljesülése érdekében:
- a Vállalkozás és az Ügyfél közötti szerződésből adódó kötelezettségek teljesítése;
- az Ügyfél véleményének megkérdezése a termékekről és szolgáltatásokról;
- tájékoztatás az oldal használatával és lehetőségeivel kapcsolatban;
1.2. A Vállalkozás az Ügyfél által megadott személyes adatokat elsődlegesen az Ügyfél és a Vállalkozás között létrejött szerződések teljesítése érdekében kezeli. Az adatkezelés tartama a létrejött szerződések teljesítése. Az Ügyfél által megadott személyes adatokat a Vállalkozás közvetlen üzletszerzés, valamint az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kizárólag az Ügyfél előzetes tájékoztatását és engedélyadását követően használhatja. A jelen ÁSZF elfogadása egyúttal az Ügyfél által megadott személyes adatok kezelésére vonatkozó engedély megadásának, az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásnak is minősül. Ilyen esetben az adatkezelés időtartama az ilyen célú adatkezeléshez történő hozzájárulás visszavonásáig terjed, amelyet az Ügyfél írásban bármikor megtehet. A Vállalkozás jogosult valamennyi Ügyfél részére (a megadott személyes adatok felhasználásával) információkat küldeni a weboldal működésével, annak változásával kapcsolatban.
2. Adatok rendelkezésre bocsátása, megtekintése, módosítási iránti kérelem személyes adatok vonatkozásában
2.1. A Vállalkozás tájékoztatja a Webshop Ügyfélit, hogy személyes adataikat a Vállalkozás mint adatkezelő bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.
2.2. Az Ügyfél személyes adatainak megadása minden esetben önkéntes, hozzájáruláson alapuló, a Vállalkozás a megadott személyes adatokat kizárólag a jelen adatvédelmi nyilatkozat és a hatályos adatvédelmi jogszabályok előírásainak megfelelően használhatja fel.
2.3. Az Ügyfél a Vállalkozás weboldalát személyes adatainak felfedése nélkül is megtekintheti, vannak azonban olyan szolgáltatások (például: rendelés), amelyek igénybevételéhez elengedhetetlen bizonyos adatok regisztráció keretében történő megadása, kezelése. A kötelezően kitöltendő adatmezők minden esetben csillaggal jelöltek.
2.4. Az Ügyfél a regisztráció során megadott és ennek alapján az üzemeltető által tárolt személyes adatait bármikor, korlátozás nélkül megtekintheti.
2.5. A Vállalkozás lehetőséget biztosít arra, hogy az Ügyfél módosítsa a regisztráció során megadott személyes adatait azok megváltozása esetén. Mindezt megteheti az info@esernyomania.hu. e-mail címen.
3. Törlése személyes adatoknak
3.1. A Vállalkozás lehetőséget biztosít arra is, hogy az Ügyfél a regisztráció során megadott személyes adatainak törlését kérje az info@esernyomania.hu e-mail címen. A törlésre irányuló kérelmet a Vállalkozás – további akadály fennállása hiányában – teljesíti, és törli a személyes adatokat az aktív adatként nyilvántartott adatok közül. A Vállalkozás tájékoztatja Ügyfélit, hogy valamennyi személyes adatot, melynek felvételére az Ügyfél hozzájárulásával került sor, a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll további külön hozzájárulás nélkül, valamint az Ügyfél hozzájárulásának visszavonását, törlésre irányuló kérelmét követően is kezelheti. A Vállalkozás felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy valamennyi – hozzájárulás alapján – tudomására jutott személyes adatot külön jogszabályi kötelezettsége teljesítése céljából archivált formában öt évig megőrzi.
Az Ügyfél adatait abban az esetben, ha öt évig nem lépnek be a webáruház felületére, a Vállalkozás automatikusan törli, és a rendelkezésére álló adatokat megsemmisíti. A Vállalkozás ezen felül törlésre irányuló kérelem ellenére is megőrzi aktív formában azokat a személyes adatokat is, melyek a Webshop igénybe vételéhez kapcsolódó követelés behajtásához szükséges.
4. Személyes adatok felhasználása, közzététele
4.1. A Vállalkozás az Ügyfél személyes adatait minden esetben a jelen adatvédelmi nyilatkozatnak és hozzájárulásnak megfelelően használja fel, azokat harmadik félnek – jelen nyilatkozatban foglalt kivétellel - nem adja ki.
4.2. A megrendelés elküldésével a személyes adatoknak a csomagszállító cég irányába történő esetleges továbbításához az Ügyfél kifejezetten hozzájárul. A Vállalkozás a Ügyfélről gyűjtött személyes adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata.
4.3. Amennyiben a Vállalkozás tudomást szerez arról, hogy az Ügyfél harmadik személy személyes adatait adja meg, vagy az oldalon nyilvánosan hozzáférhető, illetve jogellenesen megszerzett személyes vagy egyéb adatokat harmadik személy jogait megsértő módon használ fel, vagy a jelen adatvédelmi nyilatkozatban lefektetett rendelkezéseket megszegi, illetve az oldal használata során kárt okoz, úgy megteszi a szükséges jogi intézkedéseket, s mindent elkövet, hogy az eljáró hatóságokat segítse a jogsértő személy személyazonosságának megállapításában.
5. Az összegyűjtött adatok kezelése, megőrzése
5.1. A Vállalkozás minden szükséges technikai és szervezeti lépést, óvintézkedést megtesz azért, hogy személyes adatait és azok minőségét védje, többek között korlátozza munkatársai között a személyes adatokhoz történő hozzáférést, biztosítja a folyamatos rendelkezést az olyan fizikai, elektronikus és eljárási védelemmel, amely megfelel a személyes adatokra vonatkozó szabályoknak, továbbá adatbázisát jelszavas védelemmel látja el.
5.2. A Vállalkozás minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos őrzésére, de nem vállal felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerüléséért műszaki hiba, természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén.
6. Jogorvoslat
6.1 A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsértés következett be, vagy annak közvetlen veszélye áll fenn. A Ügyfél ezen felül jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat –választása szerint – a Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszékhez.
7. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
Az esernyomania.hu weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Az adattartalmat RAID technológiával több merevlemezen tároljuk a szervereken. Ha bármelyik merevlemez megsérül, a rendszer működőképes marad a megmaradt merevlemezekkel is. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.
A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége: Az esernyomania.hu-n megjelenő adatokat MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A termék lényeges tulajdonságai
A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
Árak
A Webáruházban közzétett árak Alanyi adómentes 0%-os bruttó árak, amelyek tartalmazzák a termékek árát.
Lehetséges fizetési módok
1. Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg
2. Banki átutalás (előre utalás)
3. Utánvételes fizetés
Szállítási költség:
Magyarország területén belül:
1. Előre utalás: 1500 Ft
2. Utánvéttel: 1500 Ft
3. 50.000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítás ingyenes!!
Kiszállítás, személyes átvétel
- Fontos! A rendelés beérkezése után munkatársunk telefonon felveszi Önnel a kapcsolatot az adatok egyeztetése céljából.
- Amennyiben a rendelés leadásakor banki átutalást választ, munkatársunk e-mailben vagy sms-ben küldi el önnek az utaláshoz szükséges adatokat.
- Fontos! Banki átutalás esetén az összeg bankszámlánkra történő beérkezése után indítjuk útjára a csomagot!
- A megrendelő adatainak megadásakor egy olyan szállítási címet célszerű beírni, ahol a megadott szállítási napon (a rendelés befogadásától számított 1-2 munkanap) napközben, 8.00-17.00 között fogadni tudják az utánvétes küldeményt.
- Amennyiben a rendelt termék valamelyike nincs raktáron, akkor munkatársunk telefonon értesíti Önt, hogy melyik termékre kell várni és mikor várható a szállítás.
- Fontos egy olyan telefonszámot is megadni, ahol napközben akár cégünk, akár a futárszolgálat munkatársai elérhetik Önt a csomaggal kapcsolatos esetlegesen felmerülő nehézségek kezelése érdekében.
- Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás.
- Amennyiben valamilyen okból a megrendelő, illetve a feltüntetett címzett nem tartózkodik a megadott helyen a kiszállítás időpontjában, a futárszolgálat a megrendelő által megadott telefonszámon egyeztet a küldemény ismételt kiszállításával kapcsolatban.
- Fontos! A futárszolgálat az eredeti kiszállításon túl csak kétszer kísérli meg az újbóli kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.
- A megrendelt termékeket a GLS futárszolgálat szállítja el Önnek.
- A GLS futárszolgálat szabályzata előírja: 1 csomag maximum 40kg lehet.
- Amennyiben Magyarország területén kívül szeretne rendelni üzletünkből, kérjük, e-mailben vegye fel velünk a kapcsolatot! E-mail címünk: info@esernyomania.hu
- Garantáljuk, hogy minden esetben az Ön érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben a mi hibánkon kívül (például ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot és több e-mailünkre sem válaszol) nem tudjuk a rendelést kellő sebességgel feldolgozni. Minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy a beszállítónk hibájából nem teljesítettük vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezelünk, vagy pénz visszafizetési garanciával élünk.
Elállási jog
A esernyomania.hu webáruház a szolgáltatásai terén etikusan és törvényesen a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el. Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján Ön egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén (a visszaküldés költsége a Megrendelőt terheli) követelheti a kereskedőtől az Ön által kifizetett összeg visszatérítését.
Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére. A szerződéstől való elállás esetén a megrendelő nem köteles az eladó kérésére magyarázatot adni az elállás okára. Tehát a szerződésnek megfelelő, hibátlanul működő és a rendeltetésszerű használatra alkalmas termék esetén is gyakorolhatja elállási jogát.
- A fogyasztó a szerződéstől 14 (tizennégy) naptári napon belül indokolás nélkül elállhat.
- A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
- Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
- Ha a tájékoztatásra a meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra rendelkezésre álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
- A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget (a termék vételára) haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket (szállítási költség). A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
- A fogyasztó elállási szándékát szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) és e-mailben is kifejezésre juttathatja.
- Javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsa fel és azt őrizze meg a számlával és egyéb okmányokkal együtt az elállási határidő lejártáig.
A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot:
- A szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a tizennégy naptári napos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte.
- Olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ.
- Olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy romlandó.
- Ide beilleszthető a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. mellékletében található Elállási/Felmondási mintatájékoztató, kiegészítve a vállalkozás adataival.
Elállási nyilatkozat mintát ide kattintva tudja letölteni.
Jótállás, garancia
A esernyomania.hu webáruház garanciát vállal minden egyes webáruházban megvásárolt termékre a vásárlástól számított 12 hónapon (1 éven) keresztül. Kérjük, hogy a vásárláskor kiállított számlát minden esetben őrizze meg, mert a garancia csak a számlával együtt érvényesíthető!
A esernyomania.hu webáruház az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásával kapcsolatban a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el:
- Abban az esetben, ha a megrendelt termék nem felel meg a vásárló igényeinek, akkor lehetősége van arra, hogy indoklás nélkül visszaküldje azt hozzánk 14 naptári napon belül. A visszaküldés költségei a vásárlót terhelik. Amennyiben megkapjuk a visszaküldött terméket, 30 napon belül visszafizetjük a vételárát. A visszaküldést minden esetben kérjük előzetesen egyeztetni e-mail-ben vagy telefonon az ügyfélszolgálattal. A visszaküldött termékeket csak és kizárólag számlával és az eredeti csomagolásában tudjuk visszavenni, esetlegesen cserélni. A vásárlástól a megrendelő a kiszállítás előtt is elállhat, ez irányú szándékát szintén kérjük e-mail-ben vagy telefonon egyeztetni ügyfélszolgálatunkkal.
- A Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
- Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
- A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
- Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Az árucikkek cseréje meghibásodás esetén:
Ha a megrendelt árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt a esernyomania.hu webáruház díjmentesen kicseréli. A termék mindenkori visszajuttatása a vevőt terheli. A termékeket csak és kizárólag eredeti csomagolásban, hiánytalanul és a kiállított számlával együtt tudjuk visszavenni. Abban az esetben, ha a termék hiányosan, hibásan vagy bármilyen más problémával kerül kiszállításra, akkor webáruházunk 8 munkanapon belül kicseréli, amennyiben az készleten van.
Tennivaló meghibásodás esetén:
Az árucikkek hibáját, cseréjét, elállást a vásárlástól, a termék visszaküldését minden esetben kérjük jelezni az ügyfélszolgálatunk felé, az info@esernyomania.hu e-mail címen, vagy a +36 70 611 01 01-es telefonszámon.
Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
1. Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgálta
tónál (Szolgáltató címe). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.
2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Szolgáltató címe) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (Szolgáltató email címe ).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
Kellékszavatosság
A megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
A megrendelő – választása szerint – a Szolgáltatótól kijavítást, vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Ha a megrendelő a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Ha a termék meghibásodásában a megrendelő terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a megrendelő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
A megrendelő kellékszavatossági igénye 1 (egy) év alatt évül el. A Ptk. szerint fogyasztónak minősülő megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítéstől (a termék megrendelőnek történő átadásától) számított 2 (két) év alatt évül el.
Termékszavatosság
A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő megrendelő a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó (e fejezet alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója - vagyis a Szolgáltató - is) által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termékszavatosság körében a megrendelő azt követelheti, hogy a gyártó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a megrendelő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosa, egy időben nem érvényesíthetők.
A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót, vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót terhelik.
Jogérvényesítés: fogyasztói panaszok, minőségi kifogások
A esernyomania.hu webáruház a fogyasztói panaszok, minőségi kifogások érvényesítésekor a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak szerint jár el:
- Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
- A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
- Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
- A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
- Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
- A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
- A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
- Az ügyfél panaszával, észrevételével ügyfélszolgálatunk mellett a következő szervekhez fordulhat:
a) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
4400, Nyíregyháza, Széchenyi út 2.
Tel: +36-42-420-180
Email: bekelteto@szabkam.hu
b) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Postacím: 4401 Nyíregyháza, PF: 299.
Telefonszám: +36 42 500 694,
fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu